fredag 7. mai 2010

Til finalen i Wildlife Photographer Of The Year


Ærfuglen du ser her er vraket - i likhet med de fleste andre bilder jeg sendte til naturfotografenes OL, konkurransen Wildlife Photographer Of The Year.

Men fem av fjorten bilder har passert det første nåløyet, og er i finalen!

Eller hva man nå skal kalle det. "Shortlisted", heter det fra arrangøren. Jeg vet ærlig talt ikke hvor stor andel av bildene som kommer så langt, men jeg foretrekker naturligvis å tro at nåløyet er kjempetrangt. (Hvis du vet bedre - eller kan bekrefte - legg igjen en kommentar.)

To av de utvalgte bildene viser krykkje, tre viser fjæreplytt - og dermed avspeiler de nokså klart hva jeg har jobbet mest seriøst med det siste året.

Forleden kom jeg i skade for å skryte av at jeg hadde en del bra fugebilder, men ved nærmere ettersyn i arkivet har jeg stort sett nokså ordinære bilder av alle andre arter enn de to nevnte...

Sommerens prosjekt er å gjøre noe med det. Karismatikere som brushane, fjellerke og lappspurv står høyt på lista. Og hvis vi får noen gnagere tilbake i fjellet her, håper jeg på fjelljo og fjellvåk også.

(Inspirert av Terje Syltes blogg har jeg nå forsøkt å legge en ramme rundt bildet - da ser det forhåpentlig penere ut når du klikker for å få en større versjon.)

3 kommentarer:

  1. Grattis så långt! Fin bild.
    mvh/Lars-Eric

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Det så ut til å være utrolig mye fjellvåk mot Vardø nå. Vi regna en 6-10 stk...

    SvarSlett

You are welcome to comment on my posts in English or Norwegian. (Och på svensk, givetvis!) E-mail: knutsverrehorn (at) gmail.com